středa 18. října 2017

HUMBOOKFEST2017

Napsat článek na tohle téma není vůbec jednoduchý. Za prvé proto, že 99 procent knihomolů ho už napsalo. A za druhé, protože použili už veškeré možný cesty, jak to napsat. Takže tady jsem jenom já se svým trapným opakujícím se článkem.


Loni jsem na Humbooku nebyla a už někde jsem psala, že toho nelituji. Nedalo se tam dýchat, nedalo se tam sedět, všichni se na sebe mačkali, nic pro mě. Ale letos nové prostory slibovaly lepší podmínky a navíc to mělo díky ambasadorům i obří promo, takže když odpadla ta vlna, kdy mě dvacet stejných článků na ambasadorských blozích odrazovalo, začala jsem se pak i dost těšit.




Byla jsem ráda za VIP balíček, těšila jsem se na dárečky, jak by ne. Dostali jsme tašku (na tu jsem se těšila zdaleka nejvíc, neee nejsem "taškovej úchyl"), reading copy knížky, placky, letáčky a tak. Překvapilo mě, že o knížce, co jsme dostali, jsem slyšela a viděla ji poprvé. Vůbec jsem nepochytila, že by něco takového měl vyjít, neviděla jsem obal, název, autorku, jakékoli promo, nic. Ještě jsem to nezačala číst, tak uvidíme. Poinformuju časem.


Co se mých plánů týkalo, chtěla jsem v podstatě celou dobu být u hlavní stage na zahraničních autorkách. Přece jen, není to jen tak někdo, koho bych viděla denně po Praze, nebo koho bych měla ještě kdykoli v životě šanci vidět :-D Nakonec jsem to ale tak nějak přehodnotila, od Jenny Han jsem nic nečetla, od A.G.Howard jsem Šepotání nedočetla, nelíbilo se mi, takže jsem byla jen na Joelle Charbonneau, a toho teda rozhodně nelituji, byla boží. Neviděla jsem vystoupení celé, přecházela jsem z jiného programu, ale i ta chvíle, co jsem viděla, se mi líbila.

Celý výstup jsem viděla u Vilmy Kadlečkové, autorky Mycelia, na to jsem se těšila, moc. Za prvé proto, že mám tu čest, že je Vilma moje kamarádka, za druhé jsem ji chtěla podpořit, protože se bála, že oproti těm "bombám" z Ameriky bude mít prázdný sál. No a to víte, že neměla. Moc mě potěšilo, kolik lidí se zajímá o českou sci-fi a fantasy scénu. I když si nejsem moc jistá, kolik z nich to četlo a kolik z nich se teprve chystá, ale to je fuk, hlavně že to zaujalo.




Z workshopů jsem navštívila seminář Olgy - jak fotit, oběhla jsem svíčky a záložky, nic jsem ale nevyráběla, jen jsem to chtěla prohlédnout, a viděla jsem besedu s bloggery. NE!!!koupila si žádnou knížku, což bylo štěstí, že jsem byla líná to táhnout tramvají a busem domů, jinak bych zase utratila majlant, pokecala se známými, podívala se kolem a to je asi tak všechno, jelo se domů.





Nebudu tu psát, že záchody byly horor a šatny nic moc, že na knížky byla fronta až ven a že ještě, že jsem nechtěla podpis autorek, jinak bych tam stála do teď, protože to se prostě děje a jsou to věci, se kterými nic neuděláte. Milion lidí, tři autorky, každá píše jen jednou rukou, to nezměníte. Stav záchodů po použití milionem lidí, taky nezměníte.


Trochu nevyřešené bylo jídlo, pití jsem měla s sebou. Mrzelo mě, že se nedostalo na všechny s tetováním (fronta) a nevyužila jsem instagraf (to jsem ale asi byla jediná, všichni ostatní to sdíleli). No proč to všechno píšu, stejně jste tam byli a máte svoje zážitky - nebo jste tam nebyli a už jste o tom stokrát četli. Takže tolik k mému Humbooku :)

19 komentářů:

  1. Jé, mohu se zeptat, co byl za problém s jídlem? Já právě myslela, že stánky venku tohle pořešily, ale nic jsem tam nakonec nekupovala, tak nevím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no nevim jak ostatni ale kdyz jsem k tomu stanku prisla ja a ze to nebylo tak pozde tak rikali ze jim vsechno doslo jeli nekam pro zasoby a budou tu za hodinu ... :-D

      Vymazat
  2. Musím říct, že ten Humbook vypadal opravdu lákavě - a trošku lituju, že jsem se tam nemohla dostat i kdybych chtěla sebevíc. Na druhou stranu je hezké alespoň si o tom něco přečíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja o tom ctu uz tolikrat ze mi prijde ze jsem zazila vic veci nez jsem ve skutecnosti zazila :)

      Vymazat
  3. O Humbooku jsem se dozvěděla až potom, co byl. Příští rok bych se chtěla mrknout (když teda budu mít čas přečíst něco od autorů, kteří tam budou :D). Přijde mi super, že tam chodí tolik lidí a že se na autorky tvoří fronta (ale asi jen proto, že jsem si jí sama nestála :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. az po nem? tos musela byt mimo internet ne? ja to videla vsude az uz to bylo otravny :-D

      Vymazat
  4. Ja som si povedala, že o humbooku si prečítam 1-2 články aby som vôbec vedela vo co go a nebola mimo 8D ale inak, táto akcia išla ale že úúúplne mimo mňa. My máme ročne v Bratislave Biblioteku tam som si tiež zvykla, že keď neprídem cez deň (čo sa pri pracovnej dobe veľmi nedá), tak sa aspoň stretnem s kamoškami blogerkami a pokúpim nejaké knihy poobede. Na Humbook išli aj nejaké moje sk kamošky a od nich som sa dozvedela asi po pol roku od propagácie že čo sa deje. Ale vôbec ma to nezaujalo, pretože som nepoznala jediného autora. Možno budúci rok tam bude niečo, čo sa mi oplatí vidieť a rada pôjdem. Určite je to zážitok taká akcia 8)
    obdivujem, že si si NEkúpila knihy! 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja jsem za humbook rada no. my tu v cr taky moc akci nemame. krom sveta knihy a ted humbooku nic tak velkyho jestli se nepletu.

      Vymazat
  5. Na Humbooku jsem byla letos poprvé a celkem si to užila, poznala nové lidi, program se mi také líbil :) Jen mě mrzí, že kvůli těm hrozným frontám jsem si ani nic nekoupila (jinak bych tam stála do teď) a stihla sotva půlku z toho co jsem chtěla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem nestihla vsechno :-D jako asi nikdo :-D klasika :)

      Vymazat
  6. O Humbooku jsem se nedávno dozvěděla z jiného blogu a vůbec jsem o tom předtím neslyšela :). Od Jenny Han si chci přečíst knížku :). A určitě bych se tam chtěla jít příští rok podívat jestli bude znovu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tusim ze znovu bude, uz ted nekde psali anketu o to, jaky chceme autory :) tak se uvidime za rok! :)

      Vymazat
  7. Musím se pochlubit, že se chystá vydání této knihy, jsem věděla :-) psala jsem o ní už v dubnu: https://www.zeedee.com/clanek/co-cte-britska-mladez-256

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vedela?! no nekecej tak to ses dobra. ja fakt ani tuk :-/

      Vymazat
  8. Škoda, že mi to letos nevyšlo, úplně ti závidím! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. me to zas nevyslo loni no, tak treba nam to za rok vyjde obema :-D

      Vymazat
  9. Nedají se někde sehnat ty placky z Mycelia???? Hrozně bych brala hned několik z nich, ale s mým pracovním rozvrhem se těžko podívám na nějakou knižní akci kde bych si je sehnala. Nevíte někdo o místě kde je schrastit???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím se zeptat vilmy jestli i neposila �� radka

      Vymazat
    2. To by bylo opravdu báječné :-)

      Vymazat