středa 2. prosince 2015

RC: VIDOŘÁD

Vidořád
Shannonová Samantha

Nakladatel: Host
Série: Kostičas (2.díl)
Rok a měsíc vydání: 2015/11
Počet stran: 519

Anotace: Udělali z nás zloděje. Je načase ukrást, co nám patří. Paige Mahoneyové se podařilo utéct ze šeolského zajetí, ale tím její problémy teprve začínají: mnoho přeživších je nezvěstných a ona se stala nejhledanější osobou v Londýně. Scion upřel na Bledého snílka své vševidoucí oko, vidopáni a vidopaní městských gangů jsou pozváni na vzácné setkání Sněmu nepřirozených. Jaxon Hall a jeho gang Sedm pečetí jsou připraveni získat pozornost, ale vztahy mezi jasnovidci kazí staré nevyřízené účty a za každým rohem číhají temná tajemství. Pak se začnou ze stínů vynořovat Refájci. Ale kde je Strážce? Paige se musí z doupěte u Sedmi ciferníků dostat do spisovatelské čtvrti Grub Street a proniknout do tajných katakomb Camdenu dřív, než bude osud londýnského podsvětí zpečetěn.

Hodně očekávané dílo pro všechny příznivce prvního Kostičasu a milovníků mazlícího obalu, přiznejme si, Host a Kostičas byla první taková knížka na trhu nebo alespoň taková, o které vím a o které se hodně mluvilo. A na můj popud vznikla debata, jestli je i Vidořád tak měkký, podle mě totiž není, ale možná mi za ten rok znecitlivěli buňky na rukách, každopádně na kvalitě mu to samozřejmě neubírá.

Přiznám se, že se mi původně do četby moc nechtělo. I když se mi jednička líbila a věděla jsem, že tohle bude ještě zajímavé, bála jsem se, že se zase budu motat ve všech těch názvech a novinkách a označeních a že mě to bude odrazovat od čtení. První díl si nepamatuji slovo od slova, prostě tak lehce a musím říct, že mi to ve dvojce nevadilo. Jestli jsem si zvykla nebo to samo naskočilo nebo to je tentokrát víc a lépe vysvětleno a osvětleno, každopádně s termíny jsem problém neměla, což mě hodně překvapilo, takže vzhůru do čtení!

Je to nabité akcí, pořád se něco děje a ne jen tak se procházíme po ulici, všechno má svůj smysl, žádná nudná výplň. Chvílemi to šlo až do thrilleru, vážně zážitek. Stejně tak fantasy stránka a výmysly autorky, naprostá fascinace, tenhle svět je dokonale promyšlený. A zkažený víc, než jste si původně mysleli.

Nadchne to i milovníky dystopie, tahle Anglie rozhodně nefunguje tak, jak ji známe dnes. A na své si přijdou i detektivkáři, protože tu stále někdo umírá a my naprosto nevíme proč. A tak moc to chceme vědět! Vím, že na Neoluxoru bylo hodnocení 100 % a já sice nikdy stovku nedávám, ale tahle knížka je vážně hodně dobrá.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum, kde můžete knihu zakoupit. 

1 komentář:

  1. Super recenze, já mám Kostičas jenom jako eknihy, ale když jsem viděla a hezky pěkně ohmatala a prozkoumala celou knihu, napsala jsem si o ni k Vánocům, protože tu prostě musím mít i jako eknihy i jako knihu. :D O Vidořád jsem si také napsala, ten už snad budu mít jenom jako doopravdovou knihu :D

    DENYII

    OdpovědětVymazat