pátek 27. listopadu 2015

RC: SMRTNÁ ZIMA

Smrtná zima
Kate A. Boormanová

Nakladatel: Host
Rok a měsíc vydání: 2015/10
Počet stran: 368

Anotace: Nikdo neopustí osadu, pokud chce přežít. V imaginárním světě připomínajícím středověk žije v osadě uprostřed tajemných lesů patnáctiletá Emmeline. Puritánská komunita dodržuje přísná pravidla, která mají ochránit její členy před nebezpečím pocházejícím z okolních hvozdů. Emmeline ví, že vydat se mimo osadu je přísně zakázané, avšak stromy v lese jí cosi šeptají a táhnou ji na zapovězenou cestu. Když zůstane tady, čeká ji manželství, o které nestojí, a život vedle kluka, jehož nemůže mít. Ale venku? Malmaci číhá a zima se blíží…

Na tuto knížku jsem měla velká očekávání. Film Vesnice jsem sice neviděla, ale když jsme s Hostovskou dvanáctkou probírali tohle dílo, několikrát to tam padlo. Vesnice, kdy nemůžete ven, jinak umřete. A tohle zní vlastně dost podobně. Vesnice, ze které nemůžete ven, jinak umřete. A to zní jako naprosto bezva námět na knihu! Tím spíš, když je vám jasné, že tam bude někdo, kdo z vesnice chce a pravděpodobně půjde.

Trochu jsem se bála young adult označení, aby to zbytečně netáhlo do miluje mě a nemiluje mě, k čemuž naštěstí nedošlo. Tedy, dotknuto to tam je, ale přijatelným způsobem, takže ani vy, co YA nemusíte, nebojte se, není to knížka jen pro mlaďochy.

Když si to vezmu kolem a kolem, téměř celou knihu se vlastně nic neděje. Ale! Ale pozor, neříkám, že je to nudné. Naše hlavní hrdinka se "courá" kolem vesnice, vždy o kousek dál a dál a je v tom takové tajemno a napětí, že jsem skoro nedýchala jakmile zapraskala větvička a čekala jsem, co za zabijáky to tam tedy vlastně čeká, protože i to je obestřeno od začátku knihy tajemnem. Víme, že je tam "něco" a jasně, že všichni chceme vědět co!

Chválím i Hosťácký obal knihy, vyzařuje z toho samota, strach, tajemno, do tohohle lesa bych se tedy sama nevydala, přesně to, co máme od knihy očekávat. Navíc je zase příjemně "muchlací" a měkoučký. Těším se na pokračování, je to zajímavě rozehrané, uvidíme, co z toho ještě autorka vytáhne.

4 komentáře:

  1. Četla jsem a moc se mi kniha líbila. Pro mě kniha velmi napínavá a četla se mi moc dobře.
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska jsem si ji přitáhla z knihovny, tak jsem zvědavá teda :-) Sice slova „téměř celou knihu se vlastně nic neděje“ mě sice příliš nenadchla, ale doufám, že to bude i tak dostatečně napínavá četba :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. neboj neni to takove to nuda nic se nedeje ale zadnej thriller ale pritom se to posouva a posouva a ty si muzes ukousat nehty napetim :)

      Vymazat