pátek 3. července 2015

RC: SPIRIT ANIMALS - ZROZENÍ HRDINŮ

Spirit Animals - Zrození hrdinů
Brandon Mull

Nakladatel: Fragment
Série: Spirit Animals (1.díl)
Rok a měsíc vydání: 2015/02
Počet stran: 208

Anotace: Ve světe Erdu zvládne jen hrstka vyvolených přivolat spirituální zvíře. Těm, kteří to dokážou, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti... 1.díl napjatě očekávané fantasy série. Spirit Animals aneb máš také své spirituální zvíře? Vydej se do světa, ve kterém každé dítě prochází zkouškou, aby zjistilo, jestli dokáže přivolat své spirituální zvíře. Hrstce vyvolených, kteří tuto schopnost mají, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti.

Této knížky jsem si všimla především díky krásně malované obálce, příjemné na omak, na které jsou zvířátka. To víte, já a zvířátka. A pak když jsem zjistila, že se to jmenuje Spirit animals a podle anotace mají své spirituální zvířátko, věděla jsem, že si to přečtu. Kdo by nechtěl mít levharta, pandičku, vlka nebo sokola? No já tedy určitě. Ještě bych se spokojila s drakem, ale to už jsou zase jiné knížky. 

Pokud vím, je to spíše dětská knížka. Ne spíše, ale určitě. Je zařazena v dětské a i příběh je jednoznačně takový. To ale nevylučuje, že by ho nemohli číst i dospělí, jako třeba já. Pravda, že se asi nebude líbit každému mého věku, takový ten typ jednoduchého děje se zajímavých pozadím, tady vazbou se svým vlastním tvorečkem. Pokud ale můžu soudit, děti tohle budou milovat, je v tom akce, zvraty, překvapení, samozřejmě v míře toho, pro jakou věkovou kategorii je dílo určeno.

Potkáme se se čtyřmi hlavními hrdiny, dva chlapci a dvě děvčata. Každý má svého spirituálního mazlíka a tím se dostane do středu zájmu mnoha lidí, strany dobra i zla. Co je zajímavé, že každé dítě pochází z jiného prostředí a zázemí. Máme tu vyšší společenskou vrstvu i nuzného sirotka a každý z nich dodá své části vyprávění něco ze sebe.

Jde o jednohubku, dočetla jsem za jedno odpoledne, ani ne celé. Počtení je příjemné, oddechové a miloučké. Ale to je asi spíše mým postiženým na tento typ literatury. Neubránila jsem se přemýšlení, jaké bych chtěla já zvíře a jak by to bylo božské. Už se těším na další díl a putování našich postav.

1 komentář: