pondělí 13. července 2015

RC: LABYRINT 3: VRAŽEDNÁ LÉČBA

Labyrint 3: Vražedná léčba
James Dashner


Nakladatel: YOLI
Série: Labyrint (3.díl)
Rok a měsíc vydání: 2015/07
Počet stran: 312

Anotace: Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. Ale mohou vůbec ještě někomu věřit?

Tuhle knížku jsem ve schránce čekala od té doby, co vyšla, denně jsem se chodila dívat, až konečně nastal den, kdy dorazila. V tu chvíli šlo všechno ostatní stranou, žádný sraz s kamarádkou, co jsem ten den měla v plánu, honem číst, číst, číst. Po tom matoucím, překvapivém, nečekaném a napnutém závěru dvojky to ani jinak nešlo.

A opět, akce na každé stránce. Nebylo nic, co by měly naši hrdinové jednoduché. Kamkoliv se vydají, čekají komplikace. Není tu nic, jak často bývá, že něco podnikají a doufají, že to vyjde a ono to vyjde, takové to "vyrazili a za dvě hodiny byli tam".Tady nikdy nic nevyjde. Každý pohyb je něčím doprovázený, všechno se komplikuje, kamkoliv se vydají, někdo je zajme, něco se pokazí. Napětí od začátku do konce. Kniha se nedá odložit. 

Setkáváme se s našimi starými známými, i když ne se všemi, někomu je to dopřáno víc prostoru, než jiným. Moji vyvolení tu jsou, takže za mě spokojenost. Co jsem se divila, že se Dashner nebojí zabíjení. Jestli si myslíte, že přežijí všichni, tak to tedy nečekejte. I když po vyvražďovačkách z předchozího děje to asi čeká málo kdo, že. Tak i tady pokračujeme a radím vám, snažte se nikoho si moc neoblíbit, protože nevíte, jaký osud ho čeká na příští straně.

Čekala jsem, jak autor dotáhne závěr. Čekala jsem něco velkého, protože první díl Labyrintu byl po dlouhé době na literární scéně, podle mě, nový nápad, něco zajímavého a vážně promyšleného. Dvojka se mi oproti jedničce líbila už méně, ne že by byla špatná, ale už to bylo nebyla taková novinka. Tak jsem byla obrovsky zvědavá, jaký bude závěr, pevně jsem doufala, že se to vyvrbí nějaká naprosto božsky. A tím, jak moc jsem očekávala, jsem nakonec byla zklamaná. Je to sice zajímavé, dobře ukončené, poslední kapitola opět překvapení, ale bomba se nekonala. I tak ale tuto sérii považuji za jednu z nejlepších young adultovek poslední doby.

Psáno pro web Databáze knih.

Žádné komentáře:

Okomentovat