pátek 17. července 2015

PAPÍROVÁ MĚSTA (J. GREEN) - FILM

Ve středu 15.7. jsem se díky knihkupectví Neoluxor dostala na předpremiéru Papírových měst od J. Greena. Knížku jsem četla, recenzovala a dvakrát mě nezaujala. Byla to vcelku nuda, abych pravdu řekla. Rozhodně jsem nevěřila že z toho dokážou udělat dobrý film, protože nějaká velká akce tam není a co tedy budou točit na tu hodinu a půl?
 

Paper Towns (CSFD)
Drama / Mysteriózní / Romantický 
(přiznám se, že takhle bych ten film necharakterizovala)
USA, 2015, 109 min


Režie: Jake Schreier
Předloha: John Green (kniha)
Scénář: Scott Neustadter, Michael H. Weber
Kamera: David Lanzenberg
Hudba: Ryan Lott

Hrají: Cara Delevingne, Nat Wolff, Halston Sage, Cara Buono, Caitlin Carver

Oficiální popis: Hrdinou příběhu je Quentin Jacobsen (Nat Wolff), normální, trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou sousedku se jménem dlouhým jako její nohy: Margo Rothovou Spiegelmanovou (Cara Delevingne). Spíše než by byli kamarády, je ale Quentin pravidelným svědkem jejích neuvěřitelných dobrodružství a také jejím tajným ctitelem. A to až do jedné noci, kdy mu Margo nečekaně zaklepe na okno jeho pokoje a vytáhne jej na podivuhodnou trestnou výpravu namířenou proti jejímu bývalému příteli spojenou s vtipnou a několikanásobnou pomstou. Díky této noční výpravě se Quentinovi nejen splní sen o sblížení s tajnou láskou, ale prožije i dobrodružství, kterým se zatím spíše vyhýbal. Jenže druhý den ráno jejich společné dobrodružství skončí a nastane nový den. Margo ve škole chybí. I další dny. Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že Margo miluje záhady a také, že pro něj zanechala určité stopy a zašifrované vzkazy. Jak moc ji vlastně zná? A co jsou to ta papírová města, o kterých Margo mluvila? A tak jej díky Margo čeká další dobrodružná výprava, na které jej tentokráte doprovází jeho nejlepší kamarádi. Ale už to není výprava za pomstou, ale cesta za záhadou jménem Margo Roth Spiegelmanová a možná také za velkou láskou.

A jak začíná být pravidlem, stalo se mi to teď už cca po čtvrté, když se mi nelíbí kniha, povede se film. Řeknu vám, takhle dlouho jsem se už v kině nenasmála. Jasně, roli hraje i to, když jde člověk do kina s přáteli, tak už i tak je ta nálada je sama o sobě dobrá (čímž vám doporučuji jít na to do kina ;) ) a taky se přiznám, že nejdřív jsem se vůbec nesmála, říkala jsem si, to je náhoda, to jim nevydrží celý film. No a víte co? Vydrželo! 


Kluci - hlavní hrdinové, jsou naprosto super! Herce vybrali vážně dobře, hodilo se to k nim. A hlavní hrdinka Margo? Tak nějak jsem si ji i já představovala. Co se hereckého obsazení týká, čeká vás i jedna peckaaaa, u které řvalo celé kino, nekecám, řvalo, včetně mě (což je divné, protože já se u filmů většinou neprojevuji, nesměji se, nebrečím, prostě koukám). Už jen proto se jděte podívat, abyste o to ani vy nepřišli.

Příběh zůstal překvapivě vcelku zachován, pár detailů se změnilo, ale to už je klasika. A proč překvapivě? Protože jsem ani za mák nečekala, že se tam bude něco dít a že to pojmou tak, aby to nebyla nuda. Nebyla

Za mě tento film rozhodně palec nahoru, po Hvězdách další naprosto suprově zpracovaná filmová Greenovka.

Žádné komentáře:

Okomentovat