středa 27. srpna 2014

NA HRANĚ ZAPOMNĚNÍ

Na hraně zapomnění - J. A. Redmerski

Nakladatel: YOLI
Počet stran: 400
Rok a měsíc vydání: 06/2014

Anotace: Camryn Bennettovou zkouší osud jako nikoho druhého. Rodina se jí rozpadla, když se otec matkou rozvedli a bratra zavřeli do vězení. Její přítel tragicky zahynul při autonehodě a nejlepší kamarádka Camryn zrovna obvinila, že jí chce přebrat kluka. Pak už stačí jediný den práce v obchodě s oblečením, aby se definitivně rozhodla – tohle není život, který by chtěla žít. Camryn tedy hodí všechno za hlavu a vydává se na cestu napříč Amerikou. V autobuse se seznamuje se sympatickým, i když trochu tajemným Andrejem Parrishem, který má vlastní důvody, aby dal svému předchozímu životu vale. Oba mladí lidé si rychle padnou do noty a dohodnou se, že budou cestovat spolu – ale jen cestovat. Byť se oba dva tvrdohlavě brání vzájemným sympatiím, dodržet slib, který si dali, se ukazuje stále jako těžší a těžší….

Při prvním pohledu na tenhle přebal jsem si šla hned ke čtení učesat stejný cop. Teda spíš se o to pokusit. A nepovedlo se. Každopádně obálka je moc povedená a kdyby se to někomu zdálo jako bezpředmětné, tak není, slečna opravdu téměř pořád nosí tento účes.

Pokud si vzpomínám, nikdy jsem nečetla road trip knížku a nemám moc ráda road trip filmy. Přijde mi to jako splácané a často bez myšlenky. Tedy kromě toho, že někam jedou. To se tu naštěstí nestalo, není to jen o cestě někam, tedy spíš o cestě nikam, protože není přesný plán. Je to spíše o tom, jak hlavní hrdinka hledá sama sebe. Doma ji všechno dusí a ničí, tak se sbalí a prostě odjede. Přiznám se, že to docela chápu, asi každému něco takového proběhne hlavou.

Necestuje však sama a i díky svému spolucestovateli se jí daří lépe přemýšlet o tom, co se životem dál. Podnikají spolu spoustu šíleností, navzájem si pomáhají se svými problémy a trápením. Jediné, co mě na knihách tohoto typu fascinuje je, že si autor neuvědomí, že nám normálním smrtelníkům přijde divné, kde Američani berou na tohle všechno peníze. Cesta sem, tam, autobus, vlak, auto, přes několik států, hotely, jídlo, neperou a rovnou kupují nové oblečení. To bych si taky chtěla zažít.

Je pravdou, že jde o docela předvídatelný děj, ale na konci mě závěr dokázal dost překvapit a chvílí jsem se bála, jak to dopadne, že jsem se přece nemohla o tolik seknout. To zakončení knize trochu přidalo k zamyšlení, což jsem jedině uvítala.

Četlo se mi příjemně, ubíhá to, žádná nuda a protahování zbytečných popisů. Dlouhé rozhovory mezi hlavními aktéry a dokonce pár otázek, které i mě donutily se zamyslet, jaké by na ně byla moje odpověď.

Recenze psána pro web DatabazeKnih.cz 

Žádné komentáře:

Okomentovat